قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger

۳۸ بازديد

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger

هايك ويژن به عنوان يكي از توليد كنندگان برتر دوربين مدار بسته دنيا هر روز در تلاش است تا سيستم هاي نظارت تصويري و دوربين مداربسته هوشمند و بروزتري را عرضه كند . اين مهم در پاسخ به نياز مشتريان اين شركت تحقق پيدا مي كند . تيم طراحي و مهندسي قدرتمند هايك ويژن همواره در تلاش هستند تا فناوري هاي نوين را به در محصولات مدار بسته اين كمپاني وارد كنند . يكي از اين فناوري ها كه در هايك ويژن مانند بسياري از برند هاي مطرح دنيا وجود دارد ، قابليت آنالير تصوير يا VCA است . برخي دوربين ها و تجهيزات ضبط هايك ويژن امكان آناليز تصوير را دارند اين محصولات ، تصاوير بررسي و بر اساس قوانين خاصي كه كاربر دوربين بر روي دوربين يا دستگاه NVR يا DVR تنظيم مي كند ، آلارم هاي مشخصي را ارسال مي كند .

 

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger


ماموريت دوربين ، شناسايي و تشخيص است . بر اساس نياز كاربر اين ماموريت تغيير مي يابد . هنگامي كه تعداد دوربين ها در يك مركز مانيتورينگ افزايش مي يابد ، استفاده از تكنولوژي آناليز تصوير VCA اهميت پيدا مي كند . تصور كنيد كه يك كاربر بطور همزمان 16 يا 32 دستگاه دوربين را بر روي مانيتور روبروي خود تحت نظر دارد . در اين حالت بررسي و نظارت بر همه زواياي مورد نظر ، كار بسيار سختي خواهد بود . از اين رو آناليز تصوير دوربين اهميت پيدا مي كند .

بيشتر بخوانيد:          پكيج دوربين مداربسته

  برخي از دوربين هاي هوشمند هايك ويژن مجهز به قابليت Unattended Baggage Trigger هستند ، اين دوربين ها با آناليز تصوير دوربين مي توانند اشياء و تجهيزاتي را كه براي مدت زمان مشخصي رها شده و بدون حركت هستند را شناسايي و محل قرار گرفتن آنها را مشخص نمايد . از قابليت تشخيص شي رها شده   هايك ويژن  بيشتر در مكان هاي عمومي مانند ترمينال هاي مسافر بري ، فرودگاه ، ايستگاه هاي مترو ، راه آهن ، مساجد و ابنيه تاريخي و مكان هايي كه امكان خرابكاري  ، بمب گذاري و مواردي از اين دست وجود دارد استفاده مي شود .در اين حالت دوربين هايك ويژن با اسكن ميدان ديد خود ، كليه اشيايي كه براي مدت طولاني رها شده و بي حركت هستند را شناسايي و مشخص مي كند .

در اين حالت ماموران ايمني مركز مانيتورينگ مي توانند به راحتي شي مشكوك را شناسايي و جهت بررسي بيشتر اقدامات لازم را انجام بدهند . شهرنت

 

 

سامسونگ از نمايشگرهاي تاشو جديد خود پرده برداشت

۳۴ بازديد

سامسونگ از نمايشگرهاي تاشو جديد خود پرده برداشت

اخبار سخت افزارسامسونگ

 

درست قبل از شروع به كار كنفرانس انجمن نمايش اطلاعات (SID)، سامسونگ ديسپلي (بخش توليد نمايشگر سامسونگ) چندين صفحه نمايش اولد تاشو جديد خود را به نمايش گذاشت. در تصاويري كه از اين نمايشگرهاي جديد منتشر شده، مي‌توان يك مدل تاشو از سري اس، يك مدل كشويي و يك صفحه نمايش بزرگ براي لپ‌تاپ‌ها را مشاهده كرد كه يك دوربين در زير آن تعبيه شده است. كنفرانس SID قرار است از امروز كار خود را آغاز كرده و تا 21 مه (31 ارديبهشت) ادامه داشته باشد.

صفحه نمايش تاشو جديد از سري اس، اين بار داراي دو خط تا بوده و اين امكان را براي كاربر فراهم مي‌كند كه بسته به كار خود، اندازه صفحه نمايش را تنظيم كنيد. قطر اين پنل نمايشگر وقتي به طور كامل باز شود برابر 7.2 اينچ است، اما يك حالت ديگر هم وجود دارد كه در آن تنها يكي از بخش‌ها باز شده و ابعاد صفحه نسبتاً كوچك‌تر خواهد بود. دوربين‌هاي جلو نيز در حاشيه سمت چپ نمايشگر قرار گرفته‌اند.

علاوه بر اين، نمونه اوليه نمايشگر كشويي هم توسط سامسونگ نمايش داده شده كه از سمت راست گوشي (در حالتي كه گوشي را به صورت عمودي در دست گرفته باشيد) به سمت بيرون گسترش پيدا كرده و البته امكان تنظيم اندازه دلخواه را نيز دارد. در حالت معمول، نمونه اوليه از گوشي سامسونگ اندازه‌اي تقريباً برابر يك گوشي هوشمند عادي دارد. اما با فشار يك دكمه، مي‌توان صفحه نمايش آن را چند ميلي‌متر به سمت راست گسترش داد و به اين ترتيب فضاي كاري بيشتري را براي استفاده همزمان از چند برنامه و يا پخش محتواي رسانه‌اي در اختيار گرفت.

  1. بيشتر بخوانيد :    دوربين مداربسته هايك ويژن
  2. دوربين مدار بسته هايك ويژن

سامسونگ همچنين يك نمايشگر تاشو 17 اينچي را نيز به نمايش گذاشته كه از وسط تا شده و شبيه به تبلت مايكروسافت سرفيس نئو (Surface Neo) و لنوو تينك‌پد ايكس 1 فولد (ThinkPad X1 Fold) مي‌باشد. اين صفحه نمايش داراي نسبت ابعاد 4 به 3 بوده و به صورت عمودي و افقي قابل استفاده است.

در آخر هم نگاهي اجمالي به برنامه‌هاي سامسونگ جهت توليد يك لپ تاپ تقريباً بدون حاشيه مي‌اندازيم. اين نمايشگر يك دوربين سلفي در زير خود دارد كه در قسمت فوقاني آن تعبيه شده است. آنچه كه سامسونگ نمايش داده واقعاً چشمگير است و مي‌تواند فضاي كاري بسيار خوبي را در يك لپ تاپ كوچك و جمع و جور در اختيار كاربر قرار دهد. تنها سوال اين است كه آيا سامسونگ مي‌تواند كيفيت دوربين را نيز در حد قابل قبولي حفظ كند يا نه.

بيشتر بخوانيد :  بهترين دوربين مداربسته    انواع دوربين مداربسته